Як налаштувати дискові гальма?

 

Як налаштувати дискові гальма?

Ваш перший байк з дисковими гальмами - це дійсно крута річ. Відчувається інакше: краща модуляція, кращий зворотній зв’язок та краща сила гальмування. Виглядає інакше: ніяких незграбних каліперів, що заважають кріпити багажник, ніякого бруду на ободах та ніяких колодок, які муляють очі.

Але будь-яка новизна означає переосмислення речей, до яких ви вже звикли, як наприклад, налаштування гальмівних колодок. В сьогоднішньому блозі ми розглянемо налаштування гальмівних колодок для дискових гальм, щоб ви могли їздити без їх пошкоджень та зупинятись із впевненістю. Поїхали!

Де це все?

Спершу давайте розберемось де ж розташовані гальма! Ободні гальма зазвичай закріплені болтом відразу над колесом, проте весь механізм дискових гальм переїхав вниз, в безпосередній близькості до дропаутів та ротора.

Давайте розберемось з важливими компонентами, щоб ми могли використовувати технічні терміни та всі були впевнені, що ми говоримо про одне і те саме.

1 - Гвинт налаштування колодок (також на зворотньому боці, на цьому ж місці)

2 - Ротор

Щодо гальмівних колодок, вони розташовані всередині каліпера та накраще їх можна розгледіти згори. Якщо вам складно розгледіти іх положення відносно ротора - покладіть аркуш білого паперу на підлогу, це додасть контрасту.

Brake pads - гільмівні колодки. Rotor - ротор

Гальма на фото у відмінній формі, але скажемо ви щойно зібрали свій новий байк і колодки чіпляють ротор, продуктивність педалювання страждає і взагалі це зовсім не круто! В такому випадку ви побачите щось таке:

 

Контакт колодки з ротором

Давайте це виправимо!

І що ж мені робити?

Як ви могли здогадатися, наш основний інструмент для налаштування гальм - гвинт налаштування колодок. Ось цей:

 

Гвинт налаштування колодок

Як ви вже встигли помітити гвинти налаштування колодок є з кожного боку каліпера, але один з них з’єднаний з кабелем та рухається за допомогою гальмівного важеля. Якщо ви збираєте новий байк, каліпер вже встановлено і ця колодка вже має налаштований кліренс. Тож зазвичай питання лише у налаштуванні внутрішньої колодки (як ви бичили на прикладі вище).

Для цього нам буде потрібен шестигранник на 4мм, чим довший тим краще. Повертайте гвинт налаштування проти годинникової стрілки до моменту досягнення потрібного кліренсу.

 

Ви відчуєте “клік” кожну чверть оберту. Перевіряйте кліренс після кожного кліку і ви ніколи не накрутите зайвого.

Мета

Ви маєте впевнитись що колодки не чіпляють ротор та мають суцільний контакт із ротором, коли важіль гальм натиснутий.

Виконайте налаштування, та після кожного “кліку” проверніть колесо, щоб перевірити наявність контакту між колодками та ротором.

Не чіпляє!

Як тільки колесо обертається безперешкодно ви майже закінчили! Зараз натисніть важіль гальм та переконайтесь, що колодки зупиняють колесо.

 

Це все! Ваші дискові гальма налаштовані і ви готові для поїздки.

 

В наступних публікаціях ми торкнемось налаштування дискових гальм в процесі експлуатації. Після того, як ви добряче покатаєте на своєму новенькому байку!